Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXRE Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST / PA
BRT 3388 NRT 1986 DW 3320 Klstr. -
BT - NT - IMO 5145879 Byg.nr. 0827
Byg.år 1940 Værft Hong Kong & Whampoa Dockyard Co. Afløb 1940-02-22. Afleveret 1940-09-00. Byg.by Hong Kong Byg.land Hong Kong
Dimension 319,6 x 46,7 x 19,6 feet + 300,0 x 46,6 x 27,3 feet (værftet / klassen). Maskine Dampmaskine 2150 iHK triple expansion maskine fra værftet.
TeknikFart 12 knob. 2 dæk, awningdæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by Åbenrå Reg.land Danmark Omdøbt fra BARRACUDA (1940, UK) Omdøbt til -
Rederi Kontraheret til M. Jebsen A/S, Åbenrå, men overtaget 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London, og sat i management hos Butterfield & Swire, Hong Kong. Sat i kystfart. Overtaget under krigen af Indien som moderskib for hurtigbåde. Rederi
før - efter
Stadig under WW2 igen overtaget af Ministry of War Transport og sat i management hos British India Steam Navigation Co. samt næ. til HEINRICH JESSEN. Returneret 1946 til Jebsen Line og på byggeværftet indrettet som rent fragtskib og sat i fart fra efteråret 1947. Solgt 1964 til United Marine SA, Monrovia, og næ. til ARU MARINER (6ZBI). Oph. 1970-11-23 i Hong Kong hos Yau Wing Shipbreaking Co. Ltd.
ReferencerÅrbog 1999-04. U2. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Data. (Mir.) (BOG) Årbog 1999 p.98, 100, 105, 115, 120. Om forhold under WW2. (Tortzen2) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1940 Seneste år
 
1970