Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSLR / OXND Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1934 NRT 1125 DW 2360 + 190 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603671 Byg.nr. 0115
Byg.år 1913 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1913-10-30. Afleveret 1913-11-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 262,6 x 39,2 x 17,0 / 20,6 feet (kend.) Lgd.o.a. 272,2 feet. Maskine Dampmaskine 194 nHK, 1005 iHK triple expansion type fra værftet.
Teknik2 dæk, welldæk type, 2 master, indrettet for kultransporter i bulk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Danske Kulkompagni A/S, København. Rederi
før - efter
Hjemmeflåden 1940-1945. Solgt 1955-01-00 til Roshina Compania Maritima Ltda., Puerto Limon, og næ. til KATINA. Overgået til Pa. og næ. til KATINA II, i 1959 næ. til XENIA. Oph. 1960-10-00 i Bijela hos Brodo. Bijela.
ReferencerÅrbog 2007-05. FEN-10-1342. H2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (BOG) Årbog 2007 p.56. (Tortzen2) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1913 Seneste år
 
1960
Reference : Foto af WM. TH. MALLING