Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYFJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1999 NRT 1132 DW 2820 + 230 Klstr. -
BT - NT - IMO 1180720 Byg.nr. 0013
Byg.år 1927 Værft Ostseewerft. Afløb 1926-12-18. Afleveret 1927-03-21. Byg.by Stettin Byg.land Polen
Dimension 267,9 x 41,1 x 18,7 / 21,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1120 iHK dobbelt compoundmaskine fra værftet.
Teknik1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra FORNES (No.) Omdøbt til -
Rederi B. til Emil R. Retzlaff, Stettin, som SIEGMUND (JBNG). Solgt 1929 til Knöhr & Burchard, Hamburg, og næ. til THIELBEK (JBNG / DHXP). Solgt 1939-12-15 til W. Traber & Co., H'bg., og næ. til INGRID TRABER. Rederi
før - efter
Overdraget 1945-07-17 til Ministry of Transport, London, og næ. til EMPIRE CONDOVER, i management hos E.R. Newbigin Ltd., Newcastle. Overdraget 1946 til Norge og næ. til FORNES. Solgt 1948-12-03 A. til Det danske Kulkompagni, København, og næ. til I.P. SUHR. Forlist 1950-12-01 i Østersøen ud for Sandhammeren i stærk storm, hvor lugerne blev slået ind.
ReferencerFEN-10-1336. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1950-12-01 i Østersøen på rejse fra Gdansk til Århus med kul. Ud for Sandhammeren i stærk storm blev lugerne slået ind, og skibet kæntrede og sank. Pos. 55-20 N og 14-05 E. 21 personer omkom. (Mir.)
Tidligste år
 
1927 Seneste år
 
1950
Reference : Foto af I.P. SUHR