Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode SAM-1030 Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 13,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1845 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by - Byg.land England
Dimension - Maskine Dampmaskine på 28 HK.
TeknikMat. træ.
Person-info-
Reg.by København ? / Holbæk ? Reg.land Danmark Omdøbt fra OLIVE (UK) Omdøbt til FREYA
Rederi B. til engelsk ejer. Indfl. 1845-10-19 (ankomst Kbh.) til Købmand Jacob H. Lund, København, og næ. til ISSEFJORD. Kom aldrig i gang på påtænkte rute på Issefjord og Roskilde Fjord. Rederi
før - efter
Solgt 1847-01-29, skødedato, på auktion til Grosserer A.A. Aspegren, København, og næ. til FREYA.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(MunchausIII) p.99: Data.
Tidligste år
 
1845 Seneste år
 
1847

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1845 - 1847 - B. til engelsk ejer. Indfl. 1845-10-19 (ankomst Kbh.) til Købmand Jacob H. Lund, København, og næ. til ISSEFJORD. Kom aldrig i gang på påtænkte rute på Issefjord og Roskilde Fjord.
1847 - 1855 FREIA / FREJA / FREYA - Solgt 1847-01-29, skødedato, på auktion til Grosserer A.A. Aspegren, København, og næ. til FREYA. Afløst 1849 på sine ruter København - Sverige af H/S ØRESUND.