Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZGH Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 4568 NRT 2745 DW 8100 / 9020 Klstr. -
BT - NT - IMO 5366112 Byg.nr. 0076
Byg.år 1937 Værft Nakskov Skibsværft A/S. Afløb 1936-12-05. Afleveret 1937-01-16. Byg.by Nakskov Byg.land Danmark
Dimension 390,8 x 56,4 x 24,9 / 28,6 feet (kend.) Maskine Diesel 4000 iHK fra 2 stk. B&W 5-cyl. 2SA 550-VF-90 motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 13 knob. 2 dæk, åben / lukket shelterdæk type, 12 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til WESTRALIA (Aden)
Rederi B. til Orient D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Overtaget 1940-04-09 i Aden af Ministry of War Transport, uden næ. Management hos British India Steam Navigation Co., hjs. Aden. Lå sidst i april 1940 i Aden. Tilbageleveret 1946 til Orient. Havareret 1947-04-15 ved minesprængning i dansk farvand. Bjærget og rep. i Nakskov. Solgt 1959-07-00 til Olistim Navigation Co., Panama, og næ. til TOULA af Beiruth (ODDP). Solgt 1970-06-30 til oph. i Kina.
ReferencerFEN-07-0941. Årbog 1999-04. Årbog 2009-05. U2. B2. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (BOG) Årbog 19999 p.113. + Årbog 2009 p.87. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.691. (Søulyk.) 1947 nr.349. Forlisposition ved havariet 1947-04-15 var 1,4 sm pejling 232 af Knudshoved Fyr.
Tidligste år
 
1937 Seneste år
 
1970
Reference : Foto af WESTRALIA
Reference : Artikler om WESTRALIAs afløb 1937 og prøvetur.