Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype LST
BRT 140 NRT 72 DW - Klstr. 36
BT - NT - IMO 5608953 Byg.nr. 0064
Byg.år 1859 Værft Caird & Co. Afløb 1859-03-05. Afleveret 1859-05-09. Byg.by Greenock Byg.land Skotland
Dimension 150,0 x 15,2 x 7,0 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 60-70 nHK. 310 iHK, oscillerende 2-cyl. maskine. 2 kedler.
TeknikFart 10-13 knob. Mat. klink af jern. 2 master, 2 skorstene, 1 dæk.
Person-infoKaptajn Rützebech, 1859- . Kaptajn Steen, 1866.
Reg.by København / Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B., til partrederi ved H.P. Prior. Iflg. skødedato 1859-07-08 eneejer Grosserer H.P. Prior, København. Hjs. Ålborg, fra 1860-06-14 Kbh. Rederi
før - efter
Solgt 1867-10-12, skødedato, til DFDS, København. Ruter Ålborg og Limfjorden. Oph. 1876-06-00 på Refshaleøen i København, anmeldelse dat. 1876-09-14.
ReferencerÅrbog 1944-03. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Målebrev dat. Ålborg 1859-05-17. Ankom København via Aggerkanalen 1859-05-13. Note om ankomst citeret fra Berl.Tid. 1859-05-16. (Mir.) (MunchausIII) p.122: Not om registreringsforhold. (BOG) Årbog 1944 p.45 til 91. (Prior).
Tidligste år
 
1859 Seneste år
 
1876