ID-nummer | 11932 |
Skibsnavn | SKJOLDNÆS |
Kend.bogstav. | NWDB |
Sam-kode | SAM-1034 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / BGS |
BRT | 28,92 / 24,29 |
NRT | 14,46 / 12,49 |
DW | - |
Klstr. | 5 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1863 |
Værft | A. Howaldt & J. Schweffel. Afleveret 1863-06-00. Bilbrev 1863-06-02. |
Byg.by | Kiel |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 56,7 x 10,9 x 6,6 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 10 nHK 45 iHK fra værftet. Efter 1891 ny 53 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra Tuxen & Hammerich, Nakskov. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, lodret stævn. |
Person-info | - |
Reg.by | Fåborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | NYKØBING / NYKJØBING |
Omdøbt til | DAGMAR |
Rederi | Solgt 1888-10-22, skødedato, til Købmand Carl Sørensen, Fåborg, og næ. 1888-11-10 R. til SKJOLDNÆS. |
Rederi før - efter | Solgt 1890-08-12, skødedato, til Kaptajn P.N. Lauridsen, Fåborg (denne handel mangler i ID3484). Solgt 1891-05-15, skødedato, til Skjoldnæs A/S, Fåborg. Solgt 1922-09-30 A, 1923-04-28 R. til Partrederi i Bandholm ved Købmand Hans J. Ellehammer Hansen, og næ. til DAGMAR. |
Referencer | KOP-3. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.248: Data. Omb. 1903 til 28,92 / 24,29 BRT, 14,46 / 12,49 NRT, 56,7 x 10,9 x 6,6 feet (kend.) (ID3484) p.137: Data og kilder. Efter 1891 ny compound maskine på 53 iHK fra Tuxen & Hammerich. |
Tidligste år | 1888 |
Seneste år | 1922 |