ID-nummer | 11934 |
Skibsnavn | VIDAR (I) |
Kend.bogstav. | NBPS / NHKC |
Sam-kode | SAM-1035 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 132,20 |
NRT | 81,17 |
DW | - |
Klstr. | 46 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1856 |
Værft | O. Telander, Bergsunds Mekaniska Verkstad. Afleveret 1856-07-00. Bilbrev 1856-07-16. |
Byg.by | Stockholm |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 98,0 x 20,6 x 9,6 fod (kend.), 98,6 x 21,7 x 10,4 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 35 nHK fra 2 maskiner af værftets type. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn. |
Person-info | - |
Reg.by | Randers / Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | TU TING (Sv.) |
Omdøbt til | KALFSUND |
Rederi | B. til J.A. Englund i et partrederi i Stockholm. Indfl. 1864-04-22 til partrederi i Randers ved Brdr. Petersen (Poul Frd. + Peter T. + Jens H. + Frederik), og næ. til VIDAR. |
Rederi før - efter | Solgt 1870-12-28, skødedato 1871-01-30, til DFDS, København. Hjs. fra 1871-02-06 Kbh., hjs. fra 1885-06-02 i Svendborg. Solgt 1894-01-03 R. til C.J. Nilsson, Göteborg, og næ. til KALFSUND. |
Referencer | Årbog 1944-03. ORG-0. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.242-243: Data. Omb. 1873-04-22 på B&W til 151,56 BRT, 90,40 NRT, 140 DWt, 98,0 x 20,6 x 10,5 fod (kend.) Maskinrum 19,0 fod. Omb. 1876 på B&W til 155,78 BRT, 90,27 NRT. (BOG) Årbog 1944 p.93. (ID3484) p.139: Data og kilder. |
Tidligste år | 1856 |
Seneste år | 1894 |