Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBPS Sam-kode SAM-1035 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 132,20 NRT 81,17 DW - Klstr. 46
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1856 Værft O. Telander, Bergsunds Mekaniska Verkstad. Afleveret 1856-07-00. Bilbrev 1856-07-16. Byg.by Stockholm Byg.land Sverige
Dimension 98,0 x 20,6 x 9,6 fod (kend.), 98,6 x 21,7 x 10,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 35 nHK fra 2 maskiner af værftets type.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn.
Person-info-
Reg.by Randers / Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra TU TING (Sv.) Omdøbt til KALFSUND
Rederi B. til J.A. Englund i et partrederi i Stockholm. Indfl. 1864-04-22 til partrederi i Randers ved Brdr. Petersen (Poul Frd. + Peter T. + Jens H. + Frederik), og næ. til VIDAR. Rederi
før - efter
Solgt 1870-12-28, skødedato 1871-01-30, til DFDS, København. Hjs. fra 1871-02-06 Kbh., hjs. fra 1885-06-02 i Svendborg. Solgt 1894-01-03 R. til C.J. Nilsson, Göteborg, og næ. til KALFSUND.
ReferencerÅrbog 1944-03. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Omb. 1873-04-22 på B&W til 151,56 BRT, 90,40 NRT, 140 DWt, 98,0 x 20,6 x 10,5 fod (kend.) Maskinrum 19,0 fod. Omb. 1876 på B&W til 155,78 BRT, 90,27 NRT. (BOG) Årbog 1944 p.93.
Tidligste år
 
1856 Seneste år
 
1894

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1856 - 1894 NBPS B. til J.A. Englund i et partrederi i Stockholm. Indfl. 1864-04-22 til partrederi i Randers ved Brdr. Petersen (Poul Frd. + Peter T. + Jens H. + Frederik), og næ. til VIDAR.
1894 - 1911 KALFSUND NBPS / NHKC Solgt 1894-01-03 R. til C.J. Nilsson, Göteborg, og næ. til KALFSUND, sv. reg. (JCFT). Solgt 1895-09-12, købsdato, til Kalfsund D/S A/S, København med KR. ved Skibsreder Ditlev Torm, uden næ. Nyt kendingssignal NHKC.