Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLWP Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / BGS
BRT 37,91 / 36,98 NRT 18,45 / 18,49 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0026
Byg.år 1864 Værft Baumgarten & Burmeister (B&W). Afleveret 1864-10-08. Bilbrev 1864-10-11. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 73,2 x 12,4 x 6,3 fod (kend.). Maskinrum 24,2 fod. Maskine Dampmaskine 20 nHK, 100 iHK fra 2 maskiner af værftets vertikal compound trunk type.
TeknikFart 8 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn.
Person-infoKaptajn N.P.K. Fischer, Stige.
Reg.by Odense Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Odense Byraad, Kanalkommissionen, Odense, ankom Odense 1864-10-09. Rederi
før - efter
Omb. 1914-02-27. Solgt på ukendt tidspunkt til Skibsbygmester Anders Jensen, Odense. Nedrigget 1925-07-04 A. af Petersen & Albeck til PRAM. Slettet 1925 af DAS registret.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.21 D: Omb. 1914 til 35,13 BRT, 5,57 NRT, 72,4 x 13,1 feet. (ID3484) p.142: Data og kilder. S/h foto af skibet i Odense Havn ca. 1905 set mod stævnen stb.side. (Rosendahl-2) p.83 = 88: Data.
Tidligste år
 
1864 Seneste år
 
1925