Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPRF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 159,22 NRT 105,51 DW 70 Klstr. 51
BT - NT - IMO 5608933 Byg.nr. 0040
Byg.år 1866 Værft B&W. Afløb 1866-03-08. Afleveret 1866-05-26. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 125,8 x 17,5 x 9,1 fod (kend.) Maskinrum 24,7 fod. Lgd.o.a. 129,5 fod. Maskine Dampmaskine 50-67 nHK, 225 IHK, fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 9-10,5 knob. 1 dæk, 2 master, rundt spejl, stævn med krølle.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Skibsreder H.P. Prior, København. Bilbrev 1866-05-24. Ruter København - Sydhavsøerne, Farvandet syd for Fyn. Rederi
før - efter
Solgt 1867-01-01 til DFDS, København. Ruter over det meste af provinsen. Omb. 1877, ommålt 1883 og 1901. Hjs. fra 1885-06-02 i Kolding. Hjs. fra 1901-10-30 i Nakskov. Solgt 1905-06-14 R. til Direktør Anders J. Andersen, København. Oph. 1906-06-25 R. slettet af registret.
ReferencerÅrbog 1944-03. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Omb. 1877 i maskinen til 162,30 BRT 108,11 NRT, 100 + 15 DWt, 129,5 x 18,4 x 9,4 fod (kend.). Ommålt 1883 til 158 BRT, 98 NRT. Ommålt 1901-10-29 til 155 BRT, 98 NRT, 130,3 x 18,2 x 9,4 feet (kend.). (Mir.) (MunchausIII) p.149. (BOG) Årbog 1944 p.80-91.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1906