Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHFJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 710,07 / 830 NRT 504 / 522,85 DW 716 + 124 Klstr. -
BT - NT - IMO 5610971 Byg.nr. 0079
Byg.år 1866 Værft Andrew Leslie & Co. Afløb 1866-11-08. Afleveret 1866-11-27. Byg.by Hebburn Byg.land England
Dimension 203,3 x 26,7 x 14,4 fod (kend.) Maskinrum 31,3 fod. Maskine Dampmaskine 90 nHK, 360 iHK fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet,
TeknikFart 8,5 knob. Mat. klink af jern, 5 vandtætte skotter. Skonnertrigget. 2 master med skonnertrig. 1 dæk + partielt mellemdæk, lodret stævn, halvrundt spejl.
Person-infoKaptajn J. Harboe
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til POLARIS (Ty.)
Rederi Kontraheret af C.P.A. Koch, København, for The Anglo-Danish Steamship Co. Hjs. London. Overtaget 1867-01-01 af DFDS, København. Skødedato 1867-02-25. Rederi
før - efter
Omb. 1876 hos B&W med ny maskine. Omb. 1883 hos B&W og igen 1886 og 1916. Solgt 1922-06-24 A. til Michael Jebsen, Hamburg. Straks videresolgt til Polaris Reederei AG, Lübeck, og næ. til POLARIS (PBWF). Oph. 1925 i Tyskland.
ReferencerORG-N. Årbog 1944-03. 1954-09. Årbog 1982-06. Årbog 1996-07. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p.91. + Årbog 1954 p.133. + Årbog 1982 p.95f. + Årbog 1996 p.111. (Prior) Flere mål, kildeliste. (Fred.) p.250: Data. Omb. 1876 til 806 BRT, 508 NRT, 860 DWt, maskine 132 nHK, 400 iHK fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra B&W. Fart 9 knob. Omb. 1883 og målt til 830 BRT, 584 NRT, 860 DWt, 209,6 x 28,3 x 14,8 feet (kend.) Lgd.o.a. 216,0 feet. (Mir.) (ID3484) p.152: Data og kilder. (JM) Fred. p.250 har som første BRT 710,07, mens ID3484 har 810.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1925