Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCMG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 265,52 NRT 179,74 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5609068 Byg.nr. 0051
Byg.år 1869 Værft B&W. Afleveret 1869-05-29. Bilbrev 1869-05-25. Registreret 1869-06-01. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 140,4 x 19,5 x 9,7 fod (kend.) Lgd.o.a. 150,0 fod. Maskine Dampmaskine 60 nHK, 250 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 10 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn, 26 kahyts-pax, 20 dæks-pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Ommålt 1872, 1883, omb. 1884. Hjs. fra 1886-11-19 i Nykøbing M., fra 1901-10-30 i Skive, fra 1910-05-17 i Ebeltoft, fra 1912-06-06 i Nakskov. Oph. 1922-02-01 i København hos Petersen & Albeck. Anmeldt 1922-01-30. Slettet i reg. 1922-10-19.
ReferencerORG-N. Årbog 1944-03. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.243. Ommålt 1872-05-14 til 309 BRT, 184 NRT, ommålt 1883-03-12 til 309 BRT, 209 NRT. Omb. 1884 til 304 BRT, 169 NRT, 253 + 32 DWt, 142,6 x 20,6 x 10,0 fod (kend.) (Mir.) (ID3484) p.155. (BOG) Årbog 1944 p.93. (ID3484) p.81: S/h foto af skibet på vej ud af Københavns Havn 1895. + p.155f: Data og kilder.
Tidligste år
 
1869 Seneste år
 
1922