Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Brig Brugstype LST
BRT 193 NRT - DW - Klstr. 64,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1779 Værft Bodenhoffs (?) Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension - Maskine Sejl. Brigrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn Andreas Simonsen, 1794-1795. Kaptajn Riwert / Ricwerts Boyesen, 1797-1801. Kaptajn Jeppe M. Holm, 1802-1806. Kaptajn Hans P. Lindberg, 1807.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Ejer Andreas Bodenhoff junr. og fra 1796 hans enke som bobestyrer. Solgt 1797-01-01, overtagelsesdato, til Grønlandske Handel = KGH., København. Skibet var inden KGHs køb beskæftiget i Grønlandstrafikken. Rederi
før - efter
Opbragt 1807-09-02 af engelske DEFENCE. Prisedømt.
ReferencerKGH. SR-bilag 1949:1837D. H&S registr.H&S 1973:0697.
Bemærkninger(KGH-noter). Blev opbragt af englænderne 1807 ved returneringen fra Grønland (Grønland) 1957 p.311. (KGH-Oplysningsmappe) (Bobé) p.137: Opgik 1794, 1795 til Grønland og 1798 til Umanak. I 1799 til Julianhåb. I 1800-10-04 ankom det til Umanak, hvor det overvintrede. Også i 1802 de følgende år gik skibet op til forsk. pladser. Efter sin hjemrejse fra Holsteinsborg 1807 blev det kapret af englænderne under Skagen. (Bobé) p.138ff nævner, at skibet i 1802 havde ændret navn til SÆLHUNDEN og solgt 1803 som usødygtigt, hvilket ikke er set i andre kilder. (H&S 1973:0697) Skisliste.
Tidligste år
 
1794 Seneste år
 
1807