Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Brig Brugstype LST
BRT 264 NRT - DW - Klstr. 88
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1779 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by - Byg.land Danmark
Dimension - Maskine Sejl. Brigrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajnerne: Didrik Rolofs, 1790. Boy L. Petersen, 1793-1794. Niis Bartrumsen, 1795-1798. Broder Riewets / Riewertz 1799-1807. Boh Erichsen / Ercken, 1808-1813. Svend Jepsen 1815-1817.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Ejer Andreas Bodenhoff junr. og fra 1796 hans enke som bobestyrer. Solgt 1797-01-01, overtagelsesdato, til Grønlandske Handel = KGH., København. Skibet var inden KGHs køb beskæftiget i Grønlandstrafikken. Rederi
før - efter
Sejlede mellem Norge og Grønland under englandskrigen. Forlist 1817-09-15 omkring 20 sm fra Holsteinsborg.
ReferencerKGH. SR-bilag 1949:1837D. H&S registr.H&S 1973:0697.
Bemærkninger(KGH-noter). (Grønland) 1957 p.312. (Bobé) p.138: Opgik 1793, 1794, 1795. Opgik 1798 til Godthåb og Ny Sukkertoppen. I 1799 til Christianshåb og Jakobshavn. I 1801 til Egedesminde, Christianshåb, Jakobshavn og Kronprinsens Eiland. I 1803 til Godthåb og Fiskenæsset. (KGH-oplysningsmappe) Var ikke i fart 1791-2. Overvintrede 1801-2 ved Godhavn. Opgik 1807-05-02 til Godhavn, ankom 1807-08-10 og returnerede -08-21 til Hitterøen i Norge og tog 1807-12-19 vinterleje i Flækkefjord. Udgik fra Norge 1809 og returnerede til Bergen og fortsatte trafik fra Norge til Grønland under hele krigen. Kom ikke af sted i 1816. Forliste 1817-09-15 20 sm fra Holsteinsborg. Kaptajn var Svend Jepsen, 1.stmd. Jeppe Schwensen og 2.stmd. M.J. Bang. Om en uforsøgt bjærgning blev kaptajn og HVALFISKENS kaptajn H. Lindberg kritiseret. (Bobé) p.140 Yderligere data. (H&S 1973:0697) Skibsliste.
Tidligste år
 
1790 Seneste år
 
1817