Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHMK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 505,22 NRT 299,67 DW 485 (KGH) Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1886 Værft Skibsbygmester O.M. Olsen. Byg.by Arendal Byg.land Norge
Dimension 137,5 x 29,6 x 17,1 fod (kend.) 141,6 x 30,5 x 17,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 75 nHK, 300 iHK, compoundmaskine. + Barkrigning. Var KGHs andet skib med dampmaskine.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 3 master, skruebark.
Person-infoKaptajn C.B. Sartor, 1.stmd. J. Bærentz, 2.stmd. J. Thomsen.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra CASTOR (No.) Omdøbt til -
Rederi B. til Oceana A/S, Sandefjord, som CASTOR (JVPG). Solgt 1896-05-06 R. til Grønlandske Handel = KGH, København, uden næ. Rederi
før - efter
Første rejse for KGH afg. 1896-03-20 for Julianehåb, hjemkom 1896-06-19. Anden rejse afg. 1896-08-21 for Angmagssalik og Julianehåb. Forlist, borteblevet på hjemrejsen, der indledtes med afg. 1896-10-07 fra Julianehåb.
ReferencerKGH. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Data. Ved forliset omkom 20 besætningsmedlemmer og 5 pax. (Grønland) 1957 p.315: Rygtet sagde, at skibet var brændt. Der havde været brand i dets kulbunkers på vej op til Grønland. (KGH-oplysningsmappe). (Flg.) 1897.
Tidligste år
 
1886 Seneste år
 
1896