Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBGQ / OUHC Sam-kode SAM-1038 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1251 NRT 720 DW 1856 + 119 Klstr. -
BT - NT - IMO 1167443 Byg.nr. 0016
Byg.år 1919 Værft P. Ph. Stuhrs Maskin- & Skibsbyggeri. Afløb 1919-08-16. Afleveret 1919-11-11. Byg.by Ålborg Byg.land Danmark
Dimension 238,7 x 36,2 x 13,4 / 16,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 103 nHK, 585 iHK, triple expansion maskine fra værftet.
Teknik2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra DANSTED Omdøbt til -
Rederi Solgt 1923-10.01 R. til Dansk-Engelsk D/S A/S, København, og næ. 1923-10-20 R. til HOLLAND. Rederi
før - efter
Solgt 1931-06-27 A. til Skibsreder H.A. Christensen, København, uden næ. Overtaget 1940-04-00 af Ministry of War Transport, London, uden næ. (MPBB). Management hos R.S. Dalgliesh, London. Lå sidst i april 1940 i Hull. Forlist 1940-06-00 under evakueringen fra Dunkerque, hvor skibet blev sænket som blokskib i havnen.
ReferencerÅrbog 1999-04. Årbog 2006-06. U2. F2. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) (Mir.) (BOG) Optræder i årbog 1999 p.114, 121 og i Årbog 2006 p.94: Skibets krigshistorie. (Tortzen1-2) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.71. Sænket efter ordre.
Tidligste år
 
1923 Seneste år
 
1940

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1919 - 1923 DANSTED NBGQ / OUHC Kontrahenten videresolgte kontrakten flere gange, før den endte hos: Rødby Havn D/S A/S, der fik skibet leveret som DANSTED, reg. 1919-11-08 R.
1923 - 1940 NBGQ / OUHC Solgt 1923-10.01 R. til Dansk-Engelsk D/S A/S, København, og næ. 1923-10-20 R. til HOLLAND.