Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSKP Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1301 NRT 786 DW 2031 + 139 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603544 Byg.nr. 0113
Byg.år 1913 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsbyggeri. Afleveret 1913-09-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 241,4 x 36,2 x 15,9 / 19,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 128 nHK, 709 iHK triple expansion maskine fra værftet.
Teknik1 dæk, 2 master.
Person-infoKaptajn Hemming Ibsen Hemmingsen, Bogø, 1916 til forliset, hvor han omkom.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Gefion D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1916-12-22 i Engelske Kanal. Sænket med bomber anbragt af tysk ubåd ud for Guernsey.
ReferencerÅrbog 2008-05. F1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1916-12-22 på rejse fra North Shields til Oran med kul. Blev stoppet i Den Engelske Kanal 20 til 25 sm NW eller WNW for Guernsey af tysk ubåd U-18, der anbragte bomber om bord (muligvis fik skibet også en torpedo). Besætningen gik i bådene, en blev klemt mellem ubådens skibsside og skibet, og 2 mand omkom. To redningsbåde, som ubåden havde på slæb fra det sænkede DANSBORG kom til hjælp. Af besætningen blev 6 taget om bord i ubåden og landsat i Brügge. Resten taget op af engelsk patruljebåd. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.83.
Tidligste år
 
193 Seneste år
 
1916