Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NFLT Sam-kode SAM-1050 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 48,10 / 44 NRT 24,5 / 22,04 / 37 DW - Klstr. 12,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1850 Værft Skibsbygmester P. Jørgensen. Bilbrev 1850-04-29. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 67,9 x 12,8 x 6,9 fod (kend.) Maskinrum 18,4 fod. Maskine Dampmaskine 20-24 nHK. Omb. 1884 til skonnert, maskine udtaget.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, fladt spejl, skæg uden figur.
Person-info-
Reg.by Nykøbing M. / Ålborg / Kolding / Vejle Reg.land Danmark Omdøbt fra VILDANDEN Omdøbt til -
Rederi Solgt 1881-07-11 til Prokurator E. Marup, København, og næ. til MORSØ. Rederi
før - efter
Omb. 1883-1884 i Ålborg til skonnert. Solgt 1883-12-15 til Partrederi skonnerten Morsø, Ålborg, KR. Købmand Chr. Christensen, Nørre Sundby. Solgt 1891-03-06 til Kaptajn Niels Jacobsen Møller, Kolding. Solgt 1899-12-23 til Partrederi i Vejle med ½-parter til Kaptajn Peter Poulsen og Skibsbygger Simon Lindtner, Vejle. Forlist 1912-10-21 efter grundstødning på Langeland.
ReferencerP&T. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) ommålt efter omb. til skonnert 1884 til 44 BRT, 36,65 NRT, 66,3 x 13,8 x 6,9 fod. Forlist 1912-10-21 på rejse fra Lübeck til Frederikshavn med jern. Grundstødt ved Fuglsbølle på Langeland. Besætning bjærget i egen båd. Kondemneret.
Tidligste år
 
1881 Seneste år
 
1912

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1850 - 1881 VILDANDEN NFLT B. til Generalpostdirektionen, København, Det kgl. danske Postvæsen. Til rådighed 1850-08-19 for den danske Marine. Tilbageleveret 1851.
1881 - 1912 NFLT Solgt 1881-07-11 til Prokurator E. Marup, København, og næ. til MORSØ.