Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRSQ Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 341,37 NRT 329 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1874 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Omb. 1874. Byg.by Blyth Byg.land England
Dimension 106,4 x 23,4 x 16,3 feet (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. eg og forhudning med yellow metal. 1 dæk, 3 master, fladt spejl, skæg med krølle.
Person-infoKaptajn L.N. Jepsen, 1877-1881. Kaptajn Carl Jansen Jans, 1883-1888.
Reg.by Dragør Reg.land Danmark Omdøbt fra ANNA CASPAR (UK) ex MANTURA (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til Hodgson & Co., Blyth, som MANTURA. Solgt 1874 til Casper & Co., Blyth, og næ. til ANNA CASPER. Indfl. 1877-06-18 til partrederi ved J.P. Schmidt, Dragør, uden næ. Rederi
før - efter
BR. fra 1877 hos Skibsreder og foged J.P. Schmidt for 11 parthavere til de i alt 48 parter. Forlist 1888-06-03 ved Orca Calea ved Macaostrædet. Slået til vrag.
ReferencerORG-N. H&S registr.SA 1950:1124.
Bemærkninger(Fred.) p.211: Forlist 1888-06-03 på rejse fra Macao / Maccao til Brasil i Paranagua. Strandet ved Orca Calea ved Macaostrædet. Slået til vrag. Besætningen på 10 mand bjærget. (Rosendahl-2) p.125. (StD-3) p.292. (Dragoer) p.101: Gengivelse af skibet i s/h. Efter forliset købte Dragørrederiet en anden bark, der fik samme navn. (ELI) forskellige kartotekskort med kilder (Malling). (SA 1950:1124) blad 88b: Om forliset.
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1888