Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVCG Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 1405 NRT 1321 DW 2400 Klstr. -
BT - NT - IMO 1098304 Byg.nr. 0173
Byg.år 1891 Værft C. Connell & Co. Afløb 1891-03-16. Afleveret 1891-04-00. Byg.by Glasgow Byg.land Skotland
Dimension Dybde i last 21,6 feet (kend.) 230,5 x 36,1 x 21,6 feet (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. stål, 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn J. Vejbøl, 1916- til forliset.
Reg.by Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra CALLUNA (UK) ex JOHN CARSWELL (UK) Omdøbt til -
Rederi B. som JOHN CARSWELL. Solgt 1895 til Calluna Shipping Co., Greenock og næ. til CALLUNA (MCQV). Solgt 1910 til Bark Calluna A/S, Kristianssand (KDRN). Solgt 1916-08-30 R. til Limfjorden Rederi-A/S, Ålborg, uden næ. Rederi
før - efter
Fra 1916 KR. hos Rechnitzer, Thomsen & Co., Ålborg, Rederiets best.formand var Direktør Peder Pedersen Hedegaard, Nørresundby. Forlist 1917-04-23 i Atlanten, beskudt og sænket af tysk ubåd.
ReferencerF1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) Forlist 1917-04-23 på rejse fra Ålborg til New York. Blev i Atlanten beskudt og sænket med bomber anbragt om bord af mandskab fra tysk ubåd U-61, position ca. 48-51 N og 008-38 W. Besætning optaget af S/S PENINSULA af London og landsat Falmouth. (Krigsforlis 1914-1918) nr.124: Detaljer om forliset. (Mir.) Anfører sidste rejse fra Cardiff til NY.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1917