ID-nummer | 12068 |
Skibsnavn | CHARLES |
Kend.bogstav. | NTPR |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bark |
Brugstype | LST |
BRT | 974 |
NRT | 920 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1878 |
Værft | Skibsbygmester Martin Garlieb Amsinck. Bilbrev fra 1878. |
Byg.by | Hamburg |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 182,0 x 34,7 x 21,0 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Barkrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 2 dæk, 3 master. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | SIGNAL (Sv.) ex SIGNAL ( No.) ex HESPERUS (Ty.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. som tyske HESPERUS (RFMG). Solgt 1888 til Holdt & Isachsen, Stavanger, og næ. ti SIGNAL (JHDH). Solgt senere til Henrik Hansen, Lillesand, No., uden næ. og solgt 1907 til Signal Rederi-A/B, Åhus Sverige uden næ. (JQSP). |
Rederi før - efter | Solgt 1915-11-22 skøde, 1915-12-22 R. til Partrederi i København, og næ. til CHARLES med BR. hos Forretningsfører Kaj N. Charles Hvilsom, Kbh. Forlist 1916-01-30 efter grundstødning på et skær, sunket. Kondemneret. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.460-461 A-Cå: Data. Forlist 1916-01-30 på rejse fra Helsingør til Sarpsborg i ballast. Grundstødt på skær ved Sandsö, sunket og kondemneret. |
Tidligste år | 1878 |
Seneste år | 1916 |