Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTPR Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 974 NRT 920 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1878 Værft Skibsbygmester Martin Garlieb Amsinck. Bilbrev fra 1878. Byg.by Hamburg Byg.land Tyskland
Dimension 182,0 x 34,7 x 21,0 feet (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 2 dæk, 3 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra SIGNAL (Sv.) ex SIGNAL ( No.) ex HESPERUS (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. som tyske HESPERUS (RFMG). Solgt 1888 til Holdt & Isachsen, Stavanger, og næ. ti SIGNAL (JHDH). Solgt senere til Henrik Hansen, Lillesand, No., uden næ. og solgt 1907 til Signal Rederi-A/B, Åhus Sverige uden næ. (JQSP). Rederi
før - efter
Solgt 1915-11-22 skøde, 1915-12-22 R. til Partrederi i København, og næ. til CHARLES med BR. hos Forretningsfører Kaj N. Charles Hvilsom, Kbh. Forlist 1916-01-30 efter grundstødning på et skær, sunket. Kondemneret.
ReferencerORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.460-461 A-Cå: Data. Forlist 1916-01-30 på rejse fra Helsingør til Sarpsborg i ballast. Grundstødt på skær ved Sandsö, sunket og kondemneret.
Tidligste år
 
1878 Seneste år
 
1916