Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 12084 | Skibsnavn | GULLMARN | ||||
Kend.bogstav. | NFCP | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Bark 4-m. | Brugstype | LST |
BRT | 2129 / 2175 | NRT | 1986 / 1983 | DW | 3250 / 3300 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 1093384 | Byg.nr. | 0166 |
Byg.år | 1887 | Værft | Russell & Co. Afløb 1887-05-24. | Byg.by | Port Glasgow | Byg.land | Skotland |
Dimension | 283,4 × 40,4 × 24,5 feet (LR). | Maskine | Sejl. Barkrigning, 4-m. | ||||
Teknik | Mat. jern og stål. 4 master. | ||||||
Person-info | Kaptajn P.T. Steffensen, 1924. | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | MAGDA (Sv.) ex ERBRIN (No.) ex LOUDON HILL (UK) | Omdøbt til | - |
Rederi | B. til J.R. Dickson & Co., Glasgow, som LOUDON HILL. Solgt 1899 til E.F. & W. Roberts, Liverpool, uden næ. Solgt 1910 til Erbrin A/S ved H. Jacobsen, Fredrikstad Norge, og næ. til ERBRIN (KDQS). | Rederi før - efter | Solgt 1915-09-13 til Magda Rederi-A/B ved Vidar Olburs, Göteborg, og næ. til MAGDA (JVMB). Fra 1916-11-16 hjs. i Stockholm. Solgt 1918-09-06 til Ångfartygs AB Viking, ved Gunnar Carlsson, Göteborg, og næ. til GULLMARN. Overtaget 1921-06-00 af moderselskabet Rederi AB Transatlantic, Göteborg. Solgt 1923-09-05 til Petersen & Albeck, København for oph., men blevi stedet videresolgt til Carl Nordstrand, Kbh. Solgt 1924-01-00 til Socieade Insulana de Transportes Marittima Ltda, Funchal Madeira, hvor skibet blev nedrigget til lægter for kullager i havnen. Forlist 1941-02-12 drev på grund og blev vrag. Fandtes stadigvæk 1953 i havnen. | ||||
Referencer | ORG-N. | H&S registr. | SR-foto. | ||||
Bemærkninger | (Flg.) 1924. (Mir.) (JM) oplysninger fra http://www.bruzelius.info/Nautica/Ships/Fourmast_ships/Loudon_Hill(1887).html. (Båtologen) 1992, nr.30. (Longitude) 1985, nr.21. (MM) 1972 pp.463-465. (StD-3) p.335 (med trykfejl i 2 skibsnavne, JM) | ||||||
Tidligste år | 1887 | Seneste år | 1941 |