Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCLH Sam-kode - Rig-Maskine Bark / Dampskib / Fuldskib Brugstype LST
BRT 1015,56 / 1030 NRT 981 / 622 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1016872 Byg.nr. 0038
Byg.år 1854 Værft Smith & Rodgers, Govan. Afløb 1854-07-11. Byg.by Govan Byg.land Skotland
Dimension 233,5 x 28,7 x 19,3' fod (kend.) 243,3 x 30,4 x 19,7 feet (LR). Maskine Sejl. Barkrigning. Senere fuldskib. Opr. b. som dampskib med barkrigning med 200 nHK maskine fra Smith & Rodger.
TeknikMat. jern, 3 master, 2 dæk,
Person-info-
Reg.by Vejle Reg.land Danmark Omdøbt fra CAROLINE (UK) ex ATHENIAN (UK) Omdøbt til -
Rederi B. som dampskib. Ejer fra 1858 African Steamship Co., London. Ejer fra 1871 Henry Ellis, Leamington, og næ. til CAROLINE af London. Ejer 1887 W. Ross, London. Ejer 1888 A.E. Kinnear & Co., London. Rederi
før - efter
Indfl. 1889-04-30, skødedato, til Skibsreder Martin Nielsen Fischer, Vejle, til Fregatskibet Olga's Rederi A/S, Vejle (stiftet 1889-07-03) med skødedato 1890-08-13, og næ. til OLGA. Overført 1894-01-01 i det ny skibsregister. Forlist 1895-07-10 under bugsering ved Falmouth efter kollision med RISINGDALE af Barrow. Slettet 1895-12-04 R. som forlist. MEN rep. og genoptaget 1896-06-11 R i registret som solgt til Barkskibet Olga's Rederi A/S, Nordby, med BR. hos Skibsreder Casper Pedersen Holm. Solgt 1897-01-05 R. til The South East African Co., Port of November, og afrigget til lægter i Beira.
ReferencerGRU-04-0068. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.240 (Mir.) Bygget som dampskib med skrue og dimensioner 978 BRT, 520 NRT, 241,2 x 29,4 x 20,0 feet. Maskine på 200 iHK og fart 8 knob. Omb. 1873 til bark med 1042 BRT og 974 NRT. (StD-1) p.226. (GRU-04-0068) Data og historie på 8 blade.
Tidligste år
 
1854 Seneste år
 
1897
Reference : Folder med oplysninger om bl.a. Vejleskibet OLGA.