Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKPQ Sam-kode SAM-1063 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1514 NRT 943 DW 1720 + 380 Klstr. -
BT - NT - IMO 1095665 Byg.nr. 0091
Byg.år 1888 Værft J. Blumer & Co. Afløb 1888-09-20. Afleveret 1888-10-00. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 247,6 x 35,2 x 15,5 / 18,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 148 nHK, 714 iHK triple expansion maskine fra North Eastern Marine Engine Co., Newcastle.
TeknikMat. stål. 2 dæk welldæk type, 2 master, 4 lastrum, 4 luger.
Person-infoKaptajn Ulrik Kristian Jensen, Kolding, -1917.
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra INGRID Omdøbt til CECIL (Sv.)
Rederi Solgt 1909-10-15 R. til Dania D/S A/S, Esbjerg, og næ. til NELLY. Solgt 1917-08-22 A. til Partrederi Esbjerg ved H.A. Guldager som BR. og uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1922-06-22 R. til Cecil Rederi-A/B ved C.F. Persson, Landskrona, og næ. til CECIL (KDQN). Oph. 1934 i Karlshamn hos Karlshamns Skeppsvarv.
ReferencerÅrbog 2002-04. H&S registr.H&S 2002:0028.
Bemærkninger(Fred.) p.197. (BOG) Årbog 2002 p.86. (H&S 2002:0028) Kollision med UK destroyer HYDRA 1917-02-11 i Kanalen, rapport og surveyrapport.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1934

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1888 - 1909 INGRID NKPQ B. til Robinson Bros., Whitby, som SNEATON. Indfl. 1899-08-28 R. til Jylland D/S A/S, Esbjerg, og næ. til INGRID.
1909 - 1934 NKPQ Solgt 1909-10-15 R. til Dania D/S A/S, Esbjerg, og næ. til NELLY. Solgt 1917-08-22 A. til Partrederi Esbjerg ved H.A. Guldager som BR. og uden næ.