Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYFB Sam-kode SAM-1064 Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 5684 NRT 3280 DW 8670 Klstr. -
BT - NT - IMO 5606481 Byg.nr. 0925
Byg.år 1926 Værft Lindholmens Varv. Afløb 1926-07-24. Afleveret 1926-10-00. Byg.by Göteborg Byg.land Sverige
Dimension 381,0 x 55,1 x 30,3 feet (kend.) Maskine Diesel 2700 iHK Atlas Diesel 6-cyl. 2SA fra Stockholm.
TeknikFart 10 knob. 1 dæk, bro midtskibs, maskine agter.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra IRANIA Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1948-05-14 A. til Dansk-Franske D/S A/S, København, og næ. til IRANIA. Næ. 1952 til SKOTLAND. Rederi
før - efter
Oph. 1954-07-23 i Alternwerder, Hamburg hos Paul Berendsohn.
ReferencerÅrbog 1995-07. FEN-10-1329. KOP-1. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.219. (Mir.) (BOG) Årbog 1995 p.115.
Tidligste år
 
1952 Seneste år
 
1954
Reference : Foto af SKOTLAND (I) og som IRANIA

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1926 - 1952 IRANIA OYFB B. til Sommerstad A/S = Klaveness & Co., Oslo, som SOMMERSTAD. Under Nortraship 1940-1945. Indfl. 1948-05-14 A. til Dansk-Franske D/S A/S, København, og næ. til IRANIA.
1952 - 1954 OYFB Indfl. 1948-05-14 A. til Dansk-Franske D/S A/S, København, og næ. til IRANIA. Næ. 1952 til SKOTLAND.