Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHPC Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 337,66 NRT 331 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1871 Værft Mc. Gregor. Afleveret 1871-02-00. Byg.by Hobart Byg.land Australien
Dimension 134,2 x 27,6 x 15,9 feet (LR). Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af gummitræ = eucalyptus globulus. Forhudet med yellow metal.
Person-infoKaptajn R. Dreyer, 1897. Omkom ved oversejlingen.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra HARRIET MC.GREGOR (Aus.) Omdøbt til -
Rederi B. til Alex Mc. Gregor, Hobart, som HARRIET MC.GREGOR. Solgt 1895-07-01, skødedato, 1895-07-15 A. og 1896-03-25 R. til Barkskibet Waterqueen A/S, København, med BR. hos Kaptajn Marcus Nissen. Rederi
før - efter
Forlist 1897-10-07 og -08 efter kollision med S/S SPARTA af Hamburg. Skibet sank i Elbmundingen.
ReferencerGRU-01-0037. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.570: Forlist 1897-10-07 og -08 på rejse fra Rio de Janeiro til Hamburg med huder. Kolliderede med S/S SPARTA af Hamburg. Skibet sank i Elbmundingen. 3 mand omkom, den ene kaptajnen. (GRU-01-0037) Data. Basil Lubbock i "Colonial Clippers" omtaler skibet. SPARTA var iflg. GRU. fra Königsberg., kaptajn Karnak. Beretning om forliset og den ubehagelig opførsel fra SPARTAs side.
Tidligste år
 
1871 Seneste år
 
1897