Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. GDKL (UK) Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2834 NRT 1518 DW 5360 Klstr. -
BT - NT - IMO 5271642 Byg.nr. 0507
Byg.år 1947 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1946-02-14. Afleveret 1947-07-00. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 333 x 51 x 18 feet (standard typemål). 342,9 x 50,8 x 18,6 feet. Maskine Dampmaskine, 1800 iHK 4-cyl. compoundmaskine med LT-turbine fra Verschure & Co., Amsterdam.
TeknikHANSA B type. Fart 10 knob. Mat. stål. 2 dæk shelterdæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by London Reg.land England Omdøbt fra - Omdøbt til EMPIRE PATRAI (UK)
Rederi Kontraheret af Schiffahrt-Treuhand, Tyskland, men først færdig efter krigen. Overtaget 1945 af Ministry of War Transport, London, som EMPIRE TOWY og afleveret 1947-07-00. Rederi
før - efter
Solgt 1947 til Fenton Steam Ship Co., London, uden næ. Solgt 1950 til British Government, London, og næ. til EMPIRE PATRAI. Solgt 1953 til Hellenic Lines Ltd., Piræus, og næ. til PATRAI. Solgt 1981 til Crystal Breeze Corp., Piræus, uden næ. Oph. 1984-04-01 Perama hos Ilias Nomikos-Ioanna, efter at have været lagt op fra 1978-06.
ReferencerHANSA. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Hansa p.21 nr.37B. (Mir.)
Tidligste år
 
1947 Seneste år
 
1984