ID-nummer | 12182 |
Skibsnavn | HENRI STORY (Bel.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2681 / 2782 |
NRT | 1513 |
DW | 5220 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5187724 |
Byg.nr. | 0710 |
Byg.år | 1948 |
Værft | Societe Cockerill. Afløb 1945-10-31. Afleveret 1948-05-00. |
Byg.by | Hoboken |
Byg.land | Belgien |
Dimension | 333 x 50,8 x 21,8 feet (LR) |
Maskine | Dampmaskine, 1800 iHK 4-cyl. compoundmaskine fra Rheinmetall-Borsig. |
Teknik | HANSA B type. Fart 10 knob. Mat. stål. 2 dæk shelterdæk type, 2 master. |
Person-info | - |
Reg.by | Antwerpen |
Reg.land | Belgien |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | KINGFORD |
Rederi | Kontraheret af Schiffahrt-Treuhand, Tyskland, men først færdig efter krigen. Overtaget 1944-09-00 af belgiske stat. Afløb som HENRI STORY, med KR. hos Armement Deppe, Antwerpen. (ID= 12167 blev søsat som H.S. og afl. som GAND). |
Rederi før - efter | Solgt 1960 til Hemisphere Shipping Co., Hogn Kong, og næ. til KONGFORD. Solgt 1971 til Nan Yang Shipping, Mogadishu, uden næ. Oph. 1972 i Kina. |
Referencer | HANSA. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) Hansa p.33 nr.57. (Mir.) |
Tidligste år | 1948 |
Seneste år | 1972 |