Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBRD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1841,53 NRT 1408,98 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5608975 Byg.nr. 0264
Byg.år 1889 Værft Scott & Co. Afløb 1889-03-18. Afleveret 1889-04-25. Bilbrev 1889-04-20. Byg.by Greenock Byg.land Skotland
Dimension 251,08 35,0 x 15,9 fod (kend.) Maskinrum 39,0 fod. Lgd.o.a. 259,3 fod. Maskine Dampmaskine 190 nHK, 825 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 10 knob. Mat. jern / stål, 2 dæk welldæk type, 2 master rundt spejl, lodret stævn. Partielt mellemdæk.
Person-infoKaptajn J.J. Rabe, København, 1881. Kaptajn M.P. Møller, København, 1889.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København, Reg. 1890-01-22 R. Rederi
før - efter
Forlist 1894-12-23 i Nordsøen 50 sm NW for Horns Rev efter kæntring. Sunket.
ReferencerORG-N. SA hylde 1950:1124, 96b + 97b. H&S registr.SA 1950:1124, 96b + 97b.
Bemærkninger(Fred.) p.296: Forlist 1894-12-23 på rejse fra Riga og Libau til Antwerpen. Der omkom 18 mand, mens 8 blev bjærget. (Mir.) (ELI) (Søulyk.) 1894 p.4. (Dansk Søfartstidende) 1893-94, 575. + 1895-01-11 m.fl. (UDKLIP) Fartøj, spec. (Rosendahl-2) p.102: Data.
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1894