Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1985 / 1942 NRT 872 DW 3239 / 3188 Klstr. -
BT - NT - IMO 5229481 Byg.nr. 0566 / 448A
Byg.år 1952 Værft De Klop NV. Afløb 1944 sommer. Slæbt 1944-10-00 til Deutsche Werft, Hamburg, byg.nr. 448A. Sunket 1945-04-00. Bjærget og rep. Lloyd Werft, Bremerhaven og afleveret 1952-10-14. Byg.by Sliedrecht / Hamburg / Bremerhaven Byg.land Holland / Tyskland
Dimension 290 x 44 x 15,6 feet (standardmål) Lgd.o.a. x Br.: 91,85 x 13,53 meter, Lgd.pp. 85,6 m (Mir.). Maskine Dampmaskine, 1800 iHK 4-cyl. dobbelt compund maskine. For kulfyring. Ved levering 1952 ændret til oliefyring.
TeknikHANSA A type. Fart 11 knob. Mat. stål. 2 dæk shelterdæk type, 2 master (delvis standardspec.)
Person-info-
Reg.by Bremen Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til OASIS (Fr.)
Rederi Kontraheret af Schiffahrt-Treuhand, Tyskland til Deutsche D/G, Bremen, som MARIENBURG. Bygning afbrudt - se bemærkninger - genoptaget 1952 og leveret til samme rederi og næ. til STAHLECK. Rederi
før - efter
Næ. 1956-10-00 til KATTENTURM (DEBU). Solgt 1962 til Santa Clara Sg & Tdg Co SA., Panama, og næ. til MATEO (HPOL). Oph. 1973 (en netkilde siger 1977).
ReferencerHANSA. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Hansa p.43 nr.79 + p.70, nr.132. (Mir.) (JM) Blev efter afløb i Holland slæbt til Hamburg for færdiggørelse på Deutsche Werft, men sænket af allierede fly i 1945-04-00. Lå på havnebunden til 1952, hvor vraget blev bjærget og slæbt til Lloyd Werft, Bremerhaven, for ombygning og færdigbygning. Rederiet var nu igen Deutsche D/G Hansa, Bremen, og i fart som STAHLECK.
Tidligste år
 
1944 Seneste år
 
1973