Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYFT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 4471 NRT 2615 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 1125196 Byg.nr. 0541
Byg.år 1909 Værft Sir Raylton Dixon & Co. Afløb 1908-12-23. Afleveret 1909-04-00. Byg.by Middlesbrough Byg.land England
Dimension 360,5 x 52,0 x 25,7 feet. Lgd.o.a. 372,7 feet (LR) Maskine Dampmaskine 2100 iHK triple expansion maskine fra North Eastern Marine Eng. Co., Sunderland. 3 kedler.
Teknik2 dæk, spardæk type, 3 master, maskine agter, bro midtskibs.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra FIONA (Aus.) Omdøbt til -
Rederi B. til Colonial Sugar Refining Co., Sydney, som FIONA (TVQN). Solgt 1933 til M.L. Justesen, Shanghai, og næ. til JOHANNE JUSTESEN, hjs. København. Rederi
før - efter
Overgået 1938 til Anglo-Danish Shipping Co. (Shanhai), København, uden næ. Rekvireret 1940-04-00 af Britiske myndigheder i Hong Kong. Lå sidst i april 1940 i Hong Kong. (Mir.) Forlist 1942-02-15 efter torpedering fra japansk ubåd 40 sm WSW for Alleppy i Indien.
ReferencerÅrbog 1999-04. U2. F2. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.287. Forlist 1942-02-15 på rejse fra Akyab til Cochin efter torpedering fra japansk ubåd (nr. J-165 eller I-65) 40 sm WSW for Allepy i Indien. 1 person omkom. (Mir.) Forlisposition 9.04 N og 075.58 E. (BOG) Årbog 1999 p.114, 122. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.219. (Søulyk.) 1946 nr.70-II.
Tidligste år
 
1909 Seneste år
 
1942