Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 12236 | Skibsnavn | MICHAEL FERDINAND (Ty.) | ||||
Kend.bogstav. | - | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | LST |
BRT | 1929 | NRT | 925 | DW | 3125 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 5002948 | Byg.nr. | 0851 |
Byg.år | 1944 | Værft | Stettiner Oderwerke. Afleveret 1944-07-00. | Byg.by | Stettin | Byg.land | Polen |
Dimension | 279,8 x 44,5 x 15,9 feet (Fred.) | Maskine | Dampmaskine, 1200 iHK 4-cyl. compoundmaskine fra værftet. | ||||
Teknik | HANSA A type. Fart 10,5 knob. Mat. stål. 2 dæk shelterdæk type, 2 master. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | Rostock | Reg.land | Tyskland | Omdøbt fra | - | Omdøbt til | ADMIRAL HARDY (UK) ex EMPIRE FARRAR (UK) |
Rederi | Kontraheret af Schiffahrt-Treuhand, Tyskland til Hugo Ferdinand Rederi, Rostock, som MICHAEL FERDINAND. Taget som krigsprise 1945 i Sønderborg (Mir.). Overtaget af Ministry of War Transport, London, og næ. til EMPIRE FARRAR. | Rederi før - efter | Sat i management 1947 hos Stratton Shipping Co., London og solgt 1949 til associerede selskab Stanley Steamship Co., Hong Kong, og næ. 1949 til ADMIRAL HARDY. Solgt 1955 til I/S Sig-Vim, Bergen, uden næ. Solgt 1965 til Scanship Corp SA., Monrovia, og næ. til DUMAI TRADER. Solgt 1965 til Manchester Nav Ltd., Monrovia, uden næ. Oph. 1970-03-20 i Kaohsiung hos Victory Steel & Machinery Corp. | ||||
Referencer | HANSA. ORG-N. | H&S registr. | - | ||||
Bemærkninger | (Fred.) Hansa p.44 nr.81. ANfører overtaget 1946-04-04 af MOWT. (Mir.) | ||||||
Tidligste år | 1944 | Seneste år | 1970 |