Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1929 NRT 925 DW 3125 Klstr. -
BT - NT - IMO 5002948 Byg.nr. 0851
Byg.år 1944 Værft Stettiner Oderwerke. Afleveret 1944-07-00. Byg.by Stettin Byg.land Polen
Dimension 279,8 x 44,5 x 15,9 feet (Fred.) Maskine Dampmaskine, 1200 iHK 4-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikHANSA A type. Fart 10,5 knob. Mat. stål. 2 dæk shelterdæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by Rostock Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til ADMIRAL HARDY (UK) ex EMPIRE FARRAR (UK)
Rederi Kontraheret af Schiffahrt-Treuhand, Tyskland til Hugo Ferdinand Rederi, Rostock, som MICHAEL FERDINAND. Taget som krigsprise 1945 i Sønderborg (Mir.). Overtaget af Ministry of War Transport, London, og næ. til EMPIRE FARRAR. Rederi
før - efter
Sat i management 1947 hos Stratton Shipping Co., London og solgt 1949 til associerede selskab Stanley Steamship Co., Hong Kong, og næ. 1949 til ADMIRAL HARDY. Solgt 1955 til I/S Sig-Vim, Bergen, uden næ. Solgt 1965 til Scanship Corp SA., Monrovia, og næ. til DUMAI TRADER. Solgt 1965 til Manchester Nav Ltd., Monrovia, uden næ. Oph. 1970-03-20 i Kaohsiung hos Victory Steel & Machinery Corp.
ReferencerHANSA. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Hansa p.44 nr.81. ANfører overtaget 1946-04-04 af MOWT. (Mir.)
Tidligste år
 
1944 Seneste år
 
1970