Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXGJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / motorskib Brugstype LST
BRT 772 NRT 431 DW 1100 / 1200 Klstr. -
BT - NT - IMO 5331014 Byg.nr. 0421
Byg.år 1905 Værft Howaldtswerke AG. Afløb 1905-02-28. Afleveret 1905-04-14. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 195,3 x 30,6 x 13,7 / 16,8 feet (kend.) Maskine bygget med dampmaskine. Diesel indlagt 1954 med 550 iHK MaK 8-cyl. 4SA motor.
TeknikFart 10,5 knob (diesel). 1 dæk, 2 master, maskine og aptering agter, 2 lastrum, 3 luger.
Person-info-
Reg.by Fredericia Reg.land Danmark Omdøbt fra ALEXANDRA (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Kiel med KR. hos Sartori & Berger, som S/S ALEXANDRA. Forlist 1943-12-13 i Kiel efter allieret flyangreb. Hævet, slæbt til Svendborg for rep. Overtaget der 1945-05-08 af danske stat. Rederi
før - efter
Modtaget 1947-01-09 fra de allierede som dansk krigsskadeserstatning. Solgt 1948-02-23 R. til Tide I/S, Fredericia, der ombyggede skibet til motorskib. BR. hos Skibsmægler Herman A. Olsen. Solgt 1967-12-22 R. til Ioannis P. Spanoyannakis, Piræus, og næ. til ELEFTHERIA ("YUX). Solgt 1971 til Spyridon Vazeyos & Co , Piræus, og næ. til HOPE. Solgt 1971 til Constant Marine Enterprises Co., Piræus, og næ. til MARKELLA. Solgt 1974 til ukendt i Piræus, og næ. til MARIA SIGMA. Forlist 1974-08-21 ved brand 3 sm ud for Tripoli, Libya, og grundsat. bugseret ind i Tripoli havn dagen efter. Henlå 1978 endnu der. Blev solgt på auktion 1980-02-00 og skåret op og dumpet i Middelhavet.
ReferencerFEN-14-1876. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.44: Bygget med dampmaskine 450 iHK triple expansion maskine fra værftet. Tonnage 719,50 BRT, 437,89 NRT, 1100 DWt. (ELI) (StD-3) p.498. (Mir.)
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1980
Reference : Foto af SKANSEODDE