Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDRJ Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 658,34 / 655 NRT 628 / 610 DW 1098 Klstr. -
BT - NT - IMO 5618151 Byg.nr. 0169
Byg.år 1891 Værft B&W. Afleveret 1891-12-00. Bilbrev 1891-12-04. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 171,2 x 28,3 x 16,2 fod (hovedd.) og 176,2 x 29,1 x 16,7 feet (LR.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. klink af jern og stål, 1 dæk, 3 master. Rundt spejl. Første jernskib til oversøisk fart fra B&W i jern.
Person-infoKaptajn M.J. Nielsen, Nordby. Kaptajn P.S. Ankersen, ved forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Barkskibet Alexandras Rederi, København. Stiftet 1891-10-12. BR. hos Grosserer J.L. Schouboe, jun. Rederi
før - efter
Forlist 1902-01-18 ca. 20 sm S for Cape Foulwind ved Perpendicular Point on Hattskysten.
ReferencerGRU-01-0033. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.107: Data. (Fred. sejl) p.102 A. (Mir.) (ELI) (Malling) Forlist 1902-01-18 på rejse fra Sydney til Westport på New Zealand. Strandet efter navigationsfejl. (Kritisk Ugerevue) 1930-09-19: 12 mand om bord ved forliset bjærgede dem selv. Vraget kondemneret. (GRU-01-0033) Historie om skibet (6 sider).
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1902