Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQRF Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 198,92 NRT 98,65 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 16867 Byg.nr. 0014
Byg.år 1877 Værft Kockums Mekanisk Verkstads. Bilbrev 1877-02-26. Byg.by Malmö Byg.land Sverige
Dimension 120,9 x 18,5 x 9,1 fod (hovedd.) Maskinrum 28,5 fod. Maskine Dampmaskine 60 nHK, 350 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, partielt overdæk, stormdæk, 2 master, rundt spejl, lodret stævn.
Person-infoKaptajn Davidsen, 1877 som første fører.
Reg.by Nexø Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Østbornholmske D/S A/S, Nexø. Rederi
før - efter
Forlist 1897-12-15 ved grundstødning på Falsterbo Rev, slået til vrag. Kondemneret 1898-03-29 efter opgivet bjærgningsforsøg.
ReferencerFEN-08-1044. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.490: Forlist 1897-12-15 på rejse fr Hasle til København. Grundstødte på Falsterbo Rev og slået til vrag. Besætningen og nogle passagerer bjærget i egne både. (ID=3481) p.55: Data. S/h foto p.56 af skibet som delvis sunket efter forliset.
Tidligste år
 
1877 Seneste år
 
1897
Reference : Foto af ERNA