Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRPH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / skruedampbåd Brugstype PA / LST
BRT 15,10 / 19,60 NRT ? / 11,81 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0019
Byg.år 1875 Værft Skibsbygmester P. Troensesgaard. Bilbrev 1875-07-14. Omb. hos Skibsbygmester L. Møller, Øxenbjerg, rekonstruktionsbrev 1883-04-12. Byg.by Thurø Byg.land Danmark
Dimension 40,3 x 11,4 x 3,95 fod. 42,2 x 11,4 x 4,1 fod (hovedd.). Efter omb.: 52,0 x 11,6 x 4,0 fod Maskinrum 14,7 fod. Maskine Dampmaskine 10 nHK, 42 iHK fra Fabrikant Lange, Nakskov.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, ingen mast, halvrundt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn Jacob Clausen, Svendborg, 1875-. Kaptajn A.C. Jacobsen, Svendborg. Kaptajn M.P. Lindtner, Svendborg.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til VESTA
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos Købmand Henning Nielsen. Indtil 1889 betydelige udskiftninger i partindehavernes række. Omkring 1887-1889 solgt til Christensen & Co., Svendborg, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1891 til Sunddamperne A/S, Svendborg. Omb. 1893 hos L. Møller i Øksenbjerg Svendborg. Solgt 1899 til Sydfyenske D/S A/S = SFDS, Svendborg, uden næ. Omb. 1926 til motorskib. Solgt 1926-08-14 A. til Kaptajn Rasmus Hansen Petersen Johansen, Sønderborg, og næ. til VESTA (ingen egenpost).
ReferencerFEN-08-1085. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.)722f. (Rosendahl-2) p.104. Omb. 1926 til motorskib med 16,43 BRT, 6,85 NRT, 52,4 x 11,4 x 4,1 feet Maskinrum 18,0 feet. Motor 30 iHK Houmøller 4-takts motor.
Tidligste år
 
1875 Seneste år
 
1926
Reference : Foto af HROAR