Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 6113 NRT 3537 DW 8212 Klstr. -
BT - NT - IMO 5300900 Byg.nr. 0347
Byg.år 1947 Værft Lübecker Flender Werke, Siems. Afløb 1945-11-17. Afleveret 1947-08-00. Byg.by Lübeck Byg.land Tyskland
Dimension 454,5 x 60,7 x 26,0 feet (Fred.) Maskine Dampmaskine, 4-cyl. dobbelt compoundmaskine +LT-turbine fra Görlitz. Omb. 1961 til diesel.
TeknikFart 12 knob. Detaljer ikke oplyst. 2 dæk, shelterdæk type.
Person-info-
Reg.by Hamburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til EMPIRE NENE (UK)
Rederi Kontraheret af tyske myndigheder til Hamburg-Amerika Linie, Hamburg, men ikke færdiggjort før krigsslutningen. Overtaget på beddingen 1945-05 i Lübeck af Ministry of War Transport, London, færdiggjort 1947 og næ. til EMPIRE NENE (GDBQ). Rederi
før - efter
Overdraget 1947 til KR. Chine Shipping Co., London / Mungo Campbell & Co., Newcastle. Solgt 1954 til Cia Panamena Europea Nav Ltda., Monrovia, og næ. til MARIPOSA. Solgt 1955 til Mariblanca Nav SA., Monrovia, uden næ. Solgt 1956 til Partreederei "Rotenfels", Bremen, og næ. til ROTENFELS. Oph. 1977-08 på Gadani Beach i Karachi, Pakistan.
ReferencerHANSA. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.73, nr.205 + (Mir.) Ikke en Hansatype, men bygget i forbindelse med Schiffahrt-Treuhandorganisationen. Omb. 1961 mens ejet af tyske partrederi med dieselmotor.
Tidligste år
 
1947 Seneste år
 
1977