Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 6241 NRT 3671 DW 9600 / 10200 Klstr. -
BT - NT - IMO 5020433 Byg.nr. 0121
Byg.år 1948 Værft Nederlandsche Dock & Scheepsbouw Mij. Afløb 1944-07-15. Afleveret 1944 første gang. Afleveret efter genopbygning 1948-03-00. Byg.by Amsterdam Byg.land Holland
Dimension Lgd.o.a. 475,8 feet. 451, x 60,6 x 26,0 feet (Fred.) Maskine Dampmaskine, 4-cyl. dobbelt compoundmaskine. Omb. 1948 med diesel Werkspor 6-cyl. 4SA motor.
TeknikFart 11 knob på diesel efter 1948. Detaljer ikke oplyst. 2 dæk, shelterdæk type.
Person-info-
Reg.by Bremen Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til HEELSUM (Hol.)
Rederi B. til Deutsche D/G Hansa, Bremen, som GUTENFELS og afleveret 1944. Rederi
før - efter
Forlist 1944-09-00 i Kielerkanalen efter flyangreb. Høvet 1945 og overdraget hollandske regering, og næ. til HEELSUM. Genopbygget og dieselmotor installeret. Solgt 1948 til Stoomvaart Mij., Oostzee-Vinke & Co., Amsterdam, uden næ. Solgt 1962 til Cia Naviera Antonis SA., Beirut, og næ. til ANTONIS. Solgt 1976 til Medred Cia Naviera Ltda., Beirut, uden næ. Oph. 1979-02-14 på Gadani Beach hos Syed & Co.
ReferencerHANSA. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.75, nr.209 + (Mir.) Ikke en Hansatype, men optræder i kilder sammen med disse. Omb. 1948 med dieselmotor. Usikkerhed i kilderne om, hvilke værfter der byggede og færdiggjorde skibet.
Tidligste år
 
1944 Seneste år
 
1979