Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWRV / OUJQ Sam-kode SAM-1083 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 69 NRT 36 DW 75 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0005
Byg.år 1896 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft = Arentz & Rosenfeldt. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 76,7 x 18,2 x 7,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 25 nHK, 98 iHK, fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet til dobbelt skrue.
Teknik1 dæk, 2 master, senere kun 1 mast, rundt spejl, lige stævn.
Person-info-
Reg.by Nordby / Dragør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DRAGØR
Rederi B. til Partrederi i Nordby med BR. hos Skibsreder Hans M. Rødegaard. Fra 1898-09-06 R. BR. hos Birkefuldmægtig Jens Nielsen Svarrer. Fra 1898--09-13 R. var Grosserer Carl E. Møller, Nordby, eneejer. Rederi
før - efter
Solgt 1901-10-07 R. til Partrederi i Århus med BR. hos Grosserer Christian Filtenborg, Århus. Solgt 1921-05-22 A. til Generaldirektoratet for Post- & Telegrafvæsenet, København. Solgt 1933-02-13 A. til Partrederi i Bandholm med BR. hos Kaptajn P.W. Nielsen. Solgt 1933-07-19 A. til Nordisk Rute- & Færgefart A/S, København. Omb. 1933-1934 til bilfærge. Næ. 1934-06-20 R. til DRAGØR.
ReferencerP&T. FEN-08-1113. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.310f. Omb. 1934 til 69 BRT, 32 NRT, 77,0 x 18,2 x 7,1 feet (kend.).
Tidligste år
 
1896 Seneste år
 
1934
Reference : Foto af tryksag med gengivelse af NORDBY (I)

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = SAM-1083