Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGPL Sam-kode - Rig-Maskine Brig Brugstype LST
BRT 264,76 / 256,46 NRT - / 252,5 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1850 Værft Skibsbygmester Gottfried Jacob Franz Krohn. Bilbrev 1850-03-20. Byg.by Hamburg Byg.land Tyskland
Dimension 92,0 x 22,6 x 15,3 fod (kend.) Maskine Sejl. Brigrigning.
TeknikMat. kravel af eg og forhudet med yellow metal. 1 dæk, 2 master, fladt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn Ole Agerlin, efter 1872 og til forliset.
Reg.by Randers, København, Dragør Reg.land Danmark Omdøbt fra PARTHENOPE (Ty.) ex G.H. SLOMANN (Ty.) Omdøbt til -
Rederi B. for skibsbyggers egen regning som G.H. SLOMANN. Solgt 1852-09-22 til Wm. Oswald & Co., Hamburg, og næ. til PARTHENOPE. Rederi
før - efter
Solgt 1868-02-04 til Kaptajn Ditlev Emanuel Torm, Randers, og næ. til ALICE. Overtaget 1868-12-12 af partrederi i Randers med BR. hos D.E. Torm og Carl Hassager deltog med part. Solgt 1871 til partrederi i København med BR. hos Skibsreder P. Brown junr. Solgt 1872 til partrederi i Dragør med BR. hos Kaptajn P.P. Schmidt, Dragør. Forlist 1890-08-24 i Nordsøen. Sprang læk under orkan og sank.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.117f. (Rosendahl-2) p.121 (ELI) (Dragør, V. Holms Liste 1866ff) (Malling) Forlist 1890-08-24 på rejse fra Bjørneborg til Newcastle med tømmer. Sprang læk i orkanagtig storm i Nordsøen og sank. Besætningen bjærget over i S/S ERNA af Moss. Skibet havde i 1868 været i fart på Kinakysten. (Fred.Forlis) nævner bygget som G.H. STAMAN.
Tidligste år
 
1850 Seneste år
 
1890