Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMCB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1825 NRT 1157 DW 2350 + 300 Klstr. -
BT - NT - IMO 1095423 Byg.nr. 0354
Byg.år 1888 Værft Richardson, Duck & Co. Afløb 1888-05-14. Afleveret 1888-06-00. Byg.by Stockton Byg.land England
Dimension 260,3 x 37,1 x 17,4 / 20,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 185 nHK, 750 iHK, triple expansion type fra Blair & Co., Stockton. 2 kedler. + Skonnertrigning.
Teknik2 dæk, welldæk type. 4 lastrum, 4 luger.
Person-infoKaptajn Marcus Nissen, 1903- Kaptajn M. Clausen, 1905. Kaptajn R.W. Caspersen, 1917 indtil forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra LUNDY (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til Farrar, Groves & Co., London, som LUNDY. Indfl. 1902-10-24 R. til Fiona D/S A/S, København (Svendsen & Christensen), og næ. til PETER WILLEMOES. Rederi
før - efter
Forlist 1917-12-12 i Nordsøen under engelske kyst efter torpedering fra tysk overfladeskibe.
ReferencerF1. Årbog 1949-01. Årbog 1997-05. GRU-01-0037. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.271. (Mir.) Forlist 1917-12-12- på rejse fra København til Sunderland i ballast. Beskudt og torpederet (2 gange) fra tyske overfladeskibe. Sunket. Besætningen bjærget i egne både og taget op af engelske orlogsfartøjer. 2 mand omkom. (BOG) Årbog 1949 p.9. Halvmodel. + Årbog 1997 p.52: Forliset. (Krigsforlis 1914-1918) nr.219.
Tidligste år
 
1888 Seneste år
 
1917