Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDFP / OYGA Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1746 NRT 1035 DW 2814 + 186 Klstr. -
BT - NT - IMO 5605347 Byg.nr. 0150
Byg.år 1921 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft A/S. Afløb 1921-10-05. Afleveret 1921-11-19. Reg.nr. C-300. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 261,1 x 40,1 x 16,9 / 20,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 760 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 9 knob. 2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Myren D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Forlist 1941-12-05 ved stranding ud for Schiermonnikoog, slået til vrag.
ReferencerH2. B2. F2. Årbog 2007-05. Årbog 2008-05. FEN-10-1390. ORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.8. (Mir.) Forlist 1941-12-05 i konvoj på rejse fra Rotterdam til Århus med kul, strandede ud for Schiermonnikoog navigeret af tysk ledsageofficer. Besætningen bjærget. (BOG) Årbog 2007 p.56 + Årbog 2008 p.76-83: Om krigshistorien. (Tortzen2) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.77. (Søulyk.) 1940 nr.167: Havareret 1940-07-11 ud for Tranekær fyr efter minesprængning.
Tidligste år
 
1921 Seneste år
 
1941
Reference : Foto af KAI