Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib / Bark Brugstype LST
BRT 296,25 NRT 290,62 DW - Klstr. 139
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1828 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Bilbrev 1828-05-06. Hovedrep. 1844-1845 på Wilders Plads ved Skibsbygmester Niels Hansen Omstrup. Byg.by Wohlgast Byg.land Tyskland
Dimension Dybde 19 fod. 84,5 x 23,2 x 15,75 fod (ved omb. 1845). Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn M. Jacobsen, 1845-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra BRASIL PACKET (Ty.) Omdøbt til CONCORDIA (Sv.)
Rederi B. til Joaquim van Zeller & Co., Hamburg, som BRASIL PACKET, 110 kls. Næ. 1836-05-30 til LUSITANIA og omb. til bark. Solgt 1843-12-21 til Christiansen & Larsen, Hamburg, uden næ. Solgt 1844 til Sörensen, s.s., og næ. til HEINRICH SÖRENSEN. Rederi
før - efter
Solgt 1845-11-05 til Grosserer Christian Christiansen, København, og næ. til HEINRICH SØRENSEN. Solgt 1870-11-26 solgt ved auktion til N.P. Nyborg, Helsingborg, og næ. til CONCORDIA. Forlist 1874-03-00 i Nordsøen. Sprang læk i storm, forladt, sunket.
ReferencerREF-48-2306. GRU-01-0020. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Diverse. Målebrev 1849-07-14 på 139 kls. Afg. 1848-09-20 med tropper, 83 mand, til St. Croix, Vestindien. Havareret 1865-10-07 ved Sunderland under bugsering ved grundstødning. Forlist 1874-03-00 på rejse fra Dunkerque til Helsingborg i Nordsøen, hvor skibet sprang læk og besætningen forlod skibet og blev taget op af briggen LILY af Montrose, landsat i Hull. (Mercantil Calender for 1860) (GRU-01-0020) Kopi af Kontrakt 1848 for overførsel af tropper til Vestindien.
Tidligste år
 
1828 Seneste år
 
1874
Reference : Frederichsen datablad for barken HEINRICH SØRENSEN
Reference : Conditioner for overførelse af tropper til Vestindien år 1848.