Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTDM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 458,37 NRT 262,37 DW 435 + 65 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609061 Byg.nr. 0030
Byg.år 1882 Værft Kockums Mekaniske Verkstads A.B. Afløb 1881-10-12. Afleveret 1882-03-18. Bilbrev 1882-02-16. Byg.by Malmö Byg.land Sverige
Dimension 166,9 x 22,6 x 12,7 fod (kend.) Maskinrum 30,5 fod. Maskine Dampmaskine 90 nHK, 450 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet.
TeknikFart 9,25 knob. Mat. klink af jern, 3 dæk, awningdæk type, 2 master, lodret stævn, rundt spejl. 4 lastrum, 4 luger.
Person-info-
Reg.by Nykøbing F. Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Falster-Sjællandske Dampskibsselskab A/S, Nykøbing F., med BR. hos Handelsbestyrer Niels Nielsen. Rederi
før - efter
Solgt 1887-03-29, skødedato, til DFDS, København. Forlist 1889-10-04 efter kollision med S/S BLYTHSVILLE af West Hartlepool. Sunket ,25 sm fra Tyne Pier.
ReferencerORG-N. Årbog 1990-06. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.576. Forliset på rejsen fra Newcastle til Nakskov kostede 1. mester livet pga. forbrændinger, alle andre blev bjærget. (Mir.) (BOG) Årbog 1990 p.150.
Tidligste år
 
1882 Seneste år
 
1899