ID-nummer | 12488 |
Skibsnavn | KRONEN |
Kend.bogstav. | NTDM |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 458,37 |
NRT | 262,37 |
DW | 435 + 65 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5609061 |
Byg.nr. | 0030 |
Byg.år | 1882 |
Værft | Kockums Mekaniske Verkstads A.B. Afløb 1881-10-12. Afleveret 1882-03-18. Bilbrev 1882-02-16. |
Byg.by | Malmö |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 166,9 x 22,6 x 12,7 fod (kend.) Maskinrum 30,5 fod. |
Maskine | Dampmaskine 90 nHK, 450 iHK, 2-cyl. compoundmaskine fra værftet. |
Teknik | Fart 9,25 knob. Mat. klink af jern, 3 dæk, awningdæk type, 2 master, lodret stævn, rundt spejl. 4 lastrum, 4 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | Nykøbing F. |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Det Falster-Sjællandske Dampskibsselskab A/S, Nykøbing F., med BR. hos Handelsbestyrer Niels Nielsen. |
Rederi før - efter | Solgt 1887-03-29, skødedato, til DFDS, København. Forlist 1889-10-04 efter kollision med S/S BLYTHSVILLE af West Hartlepool. Sunket ,25 sm fra Tyne Pier. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1990-06. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.576. Forliset på rejsen fra Newcastle til Nakskov kostede 1. mester livet pga. forbrændinger, alle andre blev bjærget. (Mir.) (BOG) Årbog 1990 p.150. |
Tidligste år | 1882 |
Seneste år | 1899 |