Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert / slup Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 38
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1832 Værft Skibsbygmester Lars Larsens værft, Larsens Plads, skibsbygmester Mads Madsen. Bilbrev 183-07-20. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension Lgd. 60-7, Br. for 16-5, midt 16-8 agter 15-2 og Dyb for 9-4, midt 9-2 og age 9-4 dk fod og tommer. Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk, 2 master.
Person-infoBesætning 2 styrmænd, 4 mand. Kaptajn Hans Jørgen Hansen, 1832-1834. Kaptajn Tønnes P. Dahl, 1837-1858 og derefter, samtidig var Hans Seistrup stmd. Kaptajn H. Seistrup, 1846.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til reder skibsbygmester Lars Larsen til 1838. Ejer 1838-1858 af Den Kongelige Grønlandske og Færøske Handel, København. Rederi
før - efter
Overtaget 1858 af Kaptajn Tønnes P. Dahl, København, og partnere Jørgen Beder og Sønner. Forlist 1868 på vej til Færøerne.
ReferencerHanP. SR-bilag 1977:0864. KGH. H&S registr.H&S 1958:0422. SA 1950:1124. H&S 1973:0697.
Bemærkninger(H&S 1958:0422 = HanP.) Nr. 250: Tegning af Jacob Petersen. (ELI) (Kbh.skibsreg. 1817-65) nr. 318. (RA.Gtoldk. og KK.H. og K-fag 1828-35) 1832, 66. Rejse 1832 til London og Færøerne og samme 1833, 1834 og 1835. (St.A.Kbh. prot.pap.) 1832: Dimensioner. Rejse 1833 til Island, Bilbao o.v. Søpas 1834-07-15 nr.1 til Island og Middelhavet (blev ikke brugt) - kom retur fra Island (attest 1834-09-24). (St.A.Kbh. skibslist. 1816F) (S-bilag) 1977:0864: Forlist 1868. (Flyveposten) 1851-07-21 Ankom H'ør 1851-07-22 fra Færøerne + fra samme 1859-02-18: Ankom 1859-02-17 fa Færøerne, kaptajn Dahl. (SA 1950:1124) blad 8: Forlist. (H&S 1973:0697) Skibsliste.
Tidligste år
 
1832 Seneste år
 
1868