Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDCQ Sam-kode SAM-1100 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 532 NRT 298 DW 580 + 100 Klstr. -
BT - NT - IMO 1095188 Byg.nr. 0086
Byg.år 1890 Værft Robert Craggs & Son. Afløb 1889-12-07. Afleveret 1890-01-00. Byg.by Stockton Byg.land England
Dimension 164,8 x 26,1 x 12,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 230 iHK, triple expansion type fra E. Scott & Co., Newcastle.
TeknikMat. klink af jern, 2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra HEKLA Omdøbt til -
Rederi Solgt 1922-07-15 R. til Hammersholm D/S A/S, København, og næ. til LAWRENCE. Rederi
før - efter
Forlist 1923-02-16 i Nordsøen ud for Blyth efter stranding. Slået til vrag.
ReferencerÅrbog 2007-03. KOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.346. (Mir.) (BOG) Årbog 2007 p.13: Forlist 1923-02-16 på rejse fra Blyth til Antwerpen med kul. Strandede i Nordsøen ud for Blyth og blev slået til vrag. Besætningen bjærget med raketapparat fra land.
Tidligste år
 
1922 Seneste år
 
1923

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1890 - 1922 HEKLA NDCQ B. til Lancaster, Speir & Co., Cardiff, som JAMES SPEIR (LPQJ), solgt 1907 til Irma A/S ved M.H. Kongshavn, Haugesund, og næ. til IRMA. Solgt til O. Torgersen, Haugesund uden næ.
1922 - 1923 NDCQ Solgt 1922-07-15 R. til Hammersholm D/S A/S, København, og næ. til LAWRENCE.