ID-nummer | 12546 |
Skibsnavn | CAMBODIA |
Kend.bogstav. | NPMK |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 3579 |
NRT | 2331 |
DW | 5182 + 398 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5600700 |
Byg.nr. | 0307 |
Byg.år | 1895 |
Værft | Ropner & Son. Afløb 1895-06-07. Afleveret 1895-07-00. |
Byg.by | Stockton |
Byg.land | England |
Dimension | 330,1 x 45,0 x 18,5 / 27,0 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 273 nHK, 1400 iHK, triple expansion type fra Blair & Co., Stockton. 2 kedler. |
Teknik | Fart 10 knob. 2 dæk, spardæk type, 2 master, 4 lastrum, 4 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | EIDSVOLD (No.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Dampskibet Eidsvolds Rederi, Bergen (JTPR). Indfl. 1906-02-23 R. til EAC, København, og næ. til CAMBODIA. |
Rederi før - efter | Forlist 1910-02-16 på rejse fra Fredrikstad til Sydafrika efter stranding på Husslandsgrunden ved Fevik i storm og snetykning. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | SR-foto. |
Bemærkninger | (Fred.) p.29. (Mir.) Forlist 1910-02-16. Ved udsætning af bådene blev den ene af søerne revet over bord og kæntrede. Af besætningen omkom 16 mand, mens 12 ombordblevne reddedes næste dag per båd fra S/S AKTIV af Arendal. |
Tidligste år | 1895 |
Seneste år | 1910 |