Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig / bramsejlsskonnert Brugstype LST
BRT 160 NRT - DW - Klstr. 65 / 81
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1838 / 1839 Værft Skibsbygmester Christian Gültzau, Josefinevarvet. Bilbrev 1839-02-27. Byg.by Luleå Byg.land Sverige
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af træ. Klipperform, 1 dæk, 2 master agteroverstagede.
Person-infoKaptajn Hans M. Dahl / J.M. Dahl, første fører 1839. Besætning 2 stmd. + 7 mand. Kaptajn G.G. Jensen, 2. fører. Kaptajn Hans Nielsen Jeppesen, 3. fører, fra 1841-09-30. Kaptajn Julius Broberg, 4. fører, fra 1850-10-03. Kaptajn T.A. Juhl, 5. fører. Kaptajn A.C. Broberg, 6. fører. Kaptajn Poulsen, der førte ved forliset 1862-03-20.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. 1839 til eller Indfl. 1845-11-24 til Christian Broberg & Søn, København. Rederi
før - efter
Forlist 1862-03-20 i Kanalen efter oversejling fra tysk S/S SCHWALBE af Bremen.
ReferencerGRU-01-0015. GRU-01-0016. SR-bilag 1955:0810. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(GRU-01-0015) Skibsdetaljer. (GRU-01-0016) Ankom 1838-11-19 til København som Broberg-skib. I anden note først bilbrev 1839. Ved forliset 1862 omkom kaptajnen under oversejlingen. Resten af besætningen bjærgedes over i den tyske damper (der 1881 blev solgt til DFDS og næ. til TULA). (Mossin) 1843 optaget p.34. (Søens Verden) 1962-03-00 gengivelse af T.L. (Fred.kladde) 65 kls. i 1839, 81 kls. i 1862. (SR-bilag 1955:0810) Skibslisteoplysning. (Gru.bib) Berl. 1843-01-04 rapporteret ank. Helsingør 1843-01-01 fra Messina på 29 dage. (Dragoer) p.44: Kaptajn Jeppesen omtalt.
Tidligste år
 
1838 Seneste år
 
1862