Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBSL Sam-kode - Rig-Maskine Brig Brugstype LST
BRT 154,89 NRT 144 DW - Klstr. 81
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1846 Værft Skibsbygmester H.P. Carstensen m.fl. Bilbrev 1846-10-03. Fortømret 1860. Byg.by Døderhultsvik / Kalmar Byg.land Sverige
Dimension 93,5 x 23,1 x 10,9 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Brigrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 1 dæk, 2 master, fladt spejl, mandlig galion.
Person-infoKaptajn Jacob Mortensen, København, 1860. Kaptajn H.I. Kofoed, København. Kaptajn P.P. Juncker, til 1866 og igen senere. Kaptajn L. Palm, Amager.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Rederiet Christian Broberg & Søn, København. Rederi
før - efter
Solgt 1869 til partrederi ved Skibsreder B.J. Jans, Dragør, uden næ. Kaptajn P.P. Juncker med 2/15-part (i kilden [Dragoer] p.113 solgtes skibet 1876-03-24 til Partrederiet i Dragør). Solgt 1894-03-03 eller -19 til N. Johansson, Malmö, Sverige. Forlist 1906-12-00.
ReferencerGRU-01-0015. SR-bilag 1955:0810. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(GRU-01-0015) + (Rosendahl-2) p.67: Målebrev København 1860-05-18 på 81 kls. (Fred.kladder). (SR-bilag 1955:0810) Skibslisteoplysning. (Dragoer) p.113-114: Data.
Tidligste år
 
1846 Seneste år
 
1906