Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPCD Sam-kode SAM-1111 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1848 NRT 1171 DW 2497 + 303 Klstr. -
BT - NT - IMO 1098089 Byg.nr. 0372
Byg.år 1890 Værft Richardson, Duck & Co., Thornaby. Afløb 1890-04-19. Afleveret 1890-05-00. Byg.by Stockton Byg.land England
Dimension 270,0 x 37,1 x 23,8 / 27,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 190 nHK, 700 iHK, triple expansion type fra Blair & Co., Stockton, 2 kedler.
Teknik1 dæk, partielt awningdæk. 4 luger, 4 lastrum, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra GIRDLENESS (UK) Omdøbt til ORION
Rederi B. til Farrar, Groves & Co., London, som GIRDLENESS. Solgt 1904-10-26 R. til Flindt, Drost & Co., København, og næ. til FLINDT. Rederi
før - efter
Overgået 1913-07-02 R. til Orion D/S A/S, København, og næ. 1914-03-17 A. til ORION.
ReferencerFEN-09-1211. FEN-12-1710. ORG-0. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.190. (Mir.)
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1913
Reference : Foto af FLINDT

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1890 - 1913 NPCD B. til Farrar, Groves & Co., London, som GIRDLENESS. Solgt 1904-10-26 R. til Flindt, Drost & Co., København, og næ. til FLINDT.
1913 - 1917 ORION (I) NPCD Overgået 1913-07-02 R. til Orion D/S A/S, København, og næ. 1914-03-17 A. til ORION.